Aktualita

Rychlé vyhledání produktu

Vybrat kategorii nebo podkategorii

Společně s vámi chráníme a zlepšujeme zdraví lidí v České a Slovenské republice již 25 let

Historie Skupiny B. Braun sahá až do února roku 1993, kdy společnost vstoupila na český a slovenský trh a dnes jsme pro Česko a Slovensko již 25 let zárukou špičkových zdravotnických materiálů, lékařských přístrojů, zdravotnických technologií, služeb a jedinečné odborné zdravotnické a dialyzační péče. S téměř 900 zaměstnanci a velkým množstvím klientů si tímto chceme společně připomenout a oslavit toto významné jubileum.

V kolika lidech jste v roce 1993 začínali a v jakých prostorách?

Pokud srovnám dnešní sídlo a naši velikost s tehdejšími podmínkami, pak byl začátek B. Braun v ČR vcelku nenápadný. V bývalém bytě přebudovaném na kancelář naproti Parkhotelu v pražských Holešovicích nás tehdy ve firmě pracovalo celkem pět. Kromě tehdejšího jednatele Jaroslava Valenty to byla obchodní referentka, účetní a skladník. Já jsem měl na starosti IT a mnoho dalších věcí, které se startem společnosti souvisely. Již první měsíce ale byly tak úspěšné, že jsme se rychle rozrůstali. Třeba jsme přijali naši první recepční a „centrálu“ rozšířili do dalšího patra.

Jak vzpomínáte na období, kdy se ještě nepoužíval mobil a e-mail?

B. Braun už byl tenkrát samozřejmě velmi pokrokový, takže e-mail jsme měli od začátku, i když jsme si mohli zprávy posílat jen mezi sebou. Ale zase to bylo lepší než zavádět papírové oběžníky, což byl tehdy stále běžný komunikační nástroj. O pár let později jsme získali přes modem připojení na internet a mohli jsme se tak více otevřít světu. Život bez mobilů si možná někteří z nás už ani neumějí představit, ale ono to fungovalo docela dobře. V roce 1993 byl totiž největším hitem fax, v té době naprostý zázrak. Ten máme vlastně dodnes, ale těžko říct, kdy na něj naposledy někdo něco poslal. Možná budeme za dalších 25 let podobně vzpomínat na e-maily z roku 2018.

Ing. Petr Macoun, Ph.D.
jednatel společnosti B. Braun Medical a B. Braun Avitum,
člen vedení Skupiny B. Braun v ČR a SR

 

Jak vypadal trh začátku 90. let z hlediska konkurence i z hlediska pestrosti produktového portfolia?

Na trhu ČR a SR bylo již tehdy dostupné široké portfolio výrobků B. Braun především pro intenzivní péči, infuzní terapii a urologii. Měli jsme několik desítek významných konkurentů. Především domácí výrobce a nově vznikající lokální distributory, kteří uváděli na trh zdravotnické prostředky a léčiva renomovaných výrobců. Následně docházelo ke konsolidaci trhu, řada lokálních výrobců a distributorů zanikla a světové koncerny založily vlastní dceřiné společnosti.

Kdy nastal zlomový okamžik a odkdy bylo jasné, že se B. Braun v Česku a na Slovensku chytil a co to způsobilo?

B. Braun velmi rychle a úspěšně rozšířil své portfolio a přesunul veškeré obchodní aktivity od distributorů do svých dceřiných společností B. Braun Medical. Záhy získal pozici lídra v Česku i na Slovensku, a to nejenom velikostí obratu a podílu na trhu. Ještě důležitější bylo renomé u zdravotníků. Domnívám se, že o úspěchu rozhodlo budování dobrého jména značky B. Braun.

PharmDr. Jiří Lukeš
jednatel společnosti B. Braun Medical 
Regional Head OPM Region 3b 
člen vedení Skupiny B. Braun v ČR a SR 

 

Na který mimořádný produkt z portfolia B. Braun CZ/SK nezapomenete?

Asi nejvíce emocí vyvolala 3D kamera Einstein Vision. B. Braun a jeho divize Aesculap se stala první společností, která uvedla na medicínský trh endoskopickou věž s trojrozměrným obrazem pro běžné použití při operacích. Reakce chirurgů byly a jsou nadšené, konečně vidí operační pole trojrozměrně, mají daleko větší přehled, dělají méně chyb, snadněji se orientují. Tato technologie byla skutečně přelomová a revoluční, takže ji rádi testovali i neoperatéři. Vyzkoušel si ji například i někdejší ministr zdravotnictví Leoš Heger. Díky Einstein Vision Aesculap získal velký podíl na trhu endoskopií a zapsal se do povědomí chirurgů jako skutečně mimořádný produkt.

Co přinesl trhu prudký rozvoj internetu a jak se s tím společnost v průběhu 25 let vyrovnala?

Myslím si, že si ani neuvědomujeme, co všechno internet za ta léta změnil. Zrychlená komunikace přes e-mail, katalogy na internetu, on-line objednávky nebo třeba e-shop. To vše zlepšilo kontakt s našimi zákazníky a služby pro ně. O marketingu ani nemluvím. Internet trh zrychlil a zpřesnil přenos informací. V telemedicíně jsou dnes běžné přenosy z operačních sálů nebo třeba sdílení výstupů z radiodiagnostických přístrojů napříč specializacemi. V poslední době se pracuje s velkými datovými soubory, tzv. big daty. A B. Braun, který byl tak trochu vždy napřed, je opět u toho. Například vyhodnocování kvality instrumentů ze servisních dat a z dat našich zákazníků má velkou budoucnost. 

MUDr. Alan Munteanu 
člen vedení Skupiny B. Braun v ČR a SR 
ředitel divize Aesculap

 

Jaký lidský příběh vám za dobu existence B. Braun utkvěl v paměti?

Celý rodinný koncern B. Braun je znám svou péčí o zaměstnance. Pracovní zkušenost kratší než deset let se stále bere spíše jako juniorská. V Česku i na Slovensku najdete mnoho lidí, kteří naskočili do vlaku v jeho úplných počátcích a jsou na palubě dodnes. Dlouhodobost a stabilita prostředí firmy je pro mě asi silnější než jeden příběh.

Co je pro B. Braun výzva do budoucích let a kam se posunula dialyzační péče proti začátkům?

Největší výzvu a současně příležitost vidím v kombinaci vývoje a dodávek skvělých technologií a v aktivním podílu na poskytování zdravotní péče v příslušné oblasti. Jen tak dokážete doručit pacientovi to nejlepší, co je v dnešní medicíně možné, a současně čerpat dostatek zkušeností pro další směřování vývoje. Dialyzační péče se samozřejmě za ty roky změnila naprosto zásadně. Změnilo se toho mnohem více než jen technologie a zdravotnické prostředky. Dostupnost a kvalita péče po revoluci a nyní je naprosto nesrovnatelná. Dokládá to třeba výrazně vyšší průměrný věk našich pacientů, který vzrostl od 90. let téměř o deset let. 

MUDr. Martin Kuncek
jednatel B. Braun Avitum CZ/SK
člen vedení Skupiny B. Braun v ČR a SR